Gummiservice Produksjon AS inngår samarbeid med Michelin

Østfoldbedriften Gummiservice Produksjon AS i Råde har inngått samarbeidsavtale som setter Gummiservice i stand til å tilby Michelins regummieringsløsning Recamic til sine kunder, i tillegg til eksisterende Michelin-produkter som inngår i sortimentet.

– De nye produktene fra Recamic betyr at vi nå kan tilby våre kunder markedets beste kvalitet på regummierte dekk, basert på Michelins omfattende forskning og utvikling, sier administrerende direktør Pål Ringstad i Gummiservice Produksjon Råde.

– Vi er glade for samarbeidet med Gummiservice Produksjon fordi det gir oss muligheten til å virkelig utnytte våre dekk til fulle, sier sales manager Bjørn Larsen i Michelin i Norge. – I tråd med Michelins "multi-life"-strategi kan dekk regummieres flere ganger for å oppnå enda lengre levetid.

Recamic-dekkene fungerer på alle veier og i allslags vær og gjør at transportselskapene kan øke sin produktivitet og samtidig opprettholde full sikkerhet. De dyptgående «double-wave»-lamellene i Recamic-dekkenes slitebane gir kraftig forbedret veigrep i den fasen da dekkene er halvveis slitt. Mønsterkanalene, sammen med den store gummimengden som kan slites bort og en spesialtilpasset gummiblanding for hvert enkelt bruksområde, gir dekkene enda lengre levetid.

For å kunne oppnå det kvalitetsnivået Michelins Recamic regummieringsprosess krever, oppdaterer Gummiservice nå produksjonsanlegget i Råde. Med teknologisk støtte fra Michelin har Recamic utviklet et komplett dekksortiment for alle årstider, alle typer transport og for montering på alle kjøretøyets aksler.

Med nye Michelin-dekk, Remix og nå også Recamic-produktene tilbyr Gummiservice Produksjon Råde et bredt Michelin-sortiment på det norske markedet og et komplett kvalitetsnivå når det gjelder regummieringsprodukter.

– Med Recamic i vårt sortiment er vi i Gummiservice Produksjon sikre på at vi kan tilby kundene markedets beste produkter og fylle deres behov på best mulig måte, sier Pål Ringstad i Gummiservice Råde.

Gummiservice Produksjon AS startet opp i Råde allerede i 1967 og har helt siden starten fokusert på å tilby kvalitetsprodukter og service til alle typer kunder.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 111 200 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden). Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Sitater