Hvilket dekk er du?

Michelin vil gjøre det enklere for forbrukeren å velge riktig dekk. Nå i forbindelse med at bilførere skifter fra vinter- til sommerdekk, lanserer Michelin en helt ny nettside – http://www.dekktest.no.

Nettsiden bygger på fem enkle spørsmål til forbrukeren. Alt fra hvilken type bil du kjører og hvor du kjører hen til hvor viktig miljøet er for deg når du kjører bil. Tanken er at nettsiden skal trekke til seg kvinner og gjøre valget av dekk enklere for flere målgrupper. Testen skal fungere som en hjelp for forbrukeren til lettere å finne riktig dekk til sin bil og for sine kjørepreferanser. - Det er viktig for oss at kundene blir fornøyde med sine nye dekk, og at dekket lever opp til de forventninger kunden har. Derfor har vi i forbindelse med vår nye kampanje ”Med riktig dekk blir alt forandret” laget denne nettsiden, sier Fredrik Derkum, nordisk markedskommunikasjonssjef for personbildekk hos Michelin. Testen avsluttes med en dekkanbefaling fra Michelin sammen med litt informasjon om det anbefalte dekket. Anbefalingen kommer i form av en kort videofilm der Michelins dekkekspert Bernt Wahlberg forteller hvorfor vi har valgt nettopp det dekket og om dekkets unike egenskaper. For at forbrukeren skal huske dekkanbefalingen, finnes funksjonen ”Husk dekket”. Der fyller man inn sitt mobiltelefonnummer og får tilsendt en SMS. I SMS-en finnes en lenke til Michelins mobilportal der forbrukeren kan lese mer om dekket og finne nærmeste forhandler. Nettsiden er laget av More Media og PlusFourSix. Nettsiden vil bli spredt via Michelins forhandlere. Lenke til mer informasjon: http://www.dekktest.no http://www.youtube.com/watch?v=apfux3Waszo

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.