JCB velger Michelin Power CL

JCB har valgt diagonaldekket Michelin Power CL som originalutstyr for traktorgraverne 2CX, 3CX og 4CX. Dette er i tillegg til radialdekkene Michelin XMCL som leveres som originalutstyr i dag.

Michelin Power CL ble valgt etter omfattende testing og utviklingsarbeid hos JCB. Dekkene ble utsatt for en rekke vanskelige tester for å sikre at de klarer utfordringene de vil bli stilt overfor både på og utenfor veien.

Michelin Power CL er et diagonaldekk som er spesielt utformet for traktorgravere, kompakte hjullastere og teleskoplastere.

Traktordekket har et motstandsdyktig dekkmønster med et robust, tett sentrert knastemønster som minimerer risikoen for punkteringer, i tillegg til en gummiblanding som reduserer skader på dekket. Stammekonstruksjonen i Michelin Power CL reduserer risikoen for punktering ytterligere.

Vinkelen på stammetrådene gir en robust dekkside som gjør dekket stabilt, noe som er viktig for teleskoplastere ved arbeid i høyden, samtidig som trådene gir god beskyttelse av dekksiden.

Følgende dimensjoner er tilgjengelig for nye 2CX, 3CX og 4CX:
340/80 - 18  (12.5 - 18)
340/80 - 20  (12.5 - 20)

400/70 - 20  (16.0 - 20)
480/80 - 26  (18.4 - 26)
440/80 - 28  (16.9 – 28)

Michelin Power CL finnes i 11 størrelsen fra 280/80 - 18 TL til 420/80 - 30 TL. Michelin Power CL er ett av fem dekkalternativer som utgjør Michelins serie med industridekk, f.eks. Compact Line. Compact Line-dekk er utformet for bruk i bygg- og anleggsarbeider, jordbruk, landskapsforming, offentlig arbeid og veiarbeid.

Markedsføringsansvarlig for Michelin Nordic: Nurgül Atayer
Telefon: +46 (0)8 709 07 20, mobil: +46 070-250 48 52, E-post: nurgul.atayer@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 109 000 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 72 produksjonsanlegg i 19 land i fem kontinenter. Forskning og utvikling skjer i teknikkanleggene i Europa, USA og Japan. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.