Lenger levetid med Michelins nye krandekk

Michelin lanserer nå det helt nye krandekket MICHELIN X-CRANE +. Dekket kommer på markedet til sommeren i dimensjonen 445/95 R 25.

MICHELIN X-CRANE + er et radialdekk for mobilkraner og har hastighetsmerkingen F, noe som innebærer at dekket er godkjent for 80 km/h. Dagens mobilkraner er høyteknologiske maskiner som klarer å løfte last på 35 til 1.200 tonn og er utstyrt med fra to til tolv aksler.

Dekket er ekstra fleksibelt og kan kjøres like godt på vei og motorvei som i det krevende terrenget mange byggeplasser kan by på. Dekket er særlig forbedret på tre hovedområder:

• Økt levetid. MICHELIN X-CRANE + har 15 prosent lenger levetid enn sin forgjenger, takket være en ny gummiblanding i slitebanen.
  • MICHELIN X-CRANE + er utformet for et regelmessig slitasjebilde. Dekk som er montert på mobilkraner, og som kjøres på motorvei, utsettes for tøffe forhold som kan resultere i uregelmessig slitasje. Ved å redusere dette fenomenet øker man komforten for føreren, og det øker i sin tur sikkerheten.
  • Michelin har utviklet dekket slik at det er lettere å montere, slik at tiden kranen står stille for dekkskift reduseres.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 115 000 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 72 produksjonsanlegg i 19 land i fem kontinenter. Forskning og utvikling skjer i teknikkanleggene i Europa, USA og Japan. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.