Michelin kåret til årets leverandør av John Deere

Michelin-gruppens enheter for jordbruks- og industrimaskiner er kåret til både "Årets leverandør" og «Årets Partner-leverandør» for 2014 i John Deere Achieving Excellence Program. Nivået Partner er John Deeres høyeste rangering av leverandører.

Leverandører som deltar i programmet Achieving Excellence evalueres hvert år i avgjørende kategorier som kvalitet, økonomi og budsjetthåndtering, leveranser, teknisk support og forskjellige tilgjengelighetsmål. John Deere Supply Management startet programmet i 1991 for å gi leverandørene evaluering og tilbakemelding som støtte for kontinuerlig forbedringsarbeid.

John Deere har dessuten tildelt Michelin Tweel Technologies årets innovasjonspris for Michelin X Tweel Turf Innovasjonsprisen går til en utvalgt gruppe leverandører som har vist fornyelse av produkter eller tjenester de tilbyr John Deere. Prisen er basert på fire faktorer:

• Kreativitet
  • Gjennomførbarhet
  • Samarbeid
  • Innvirkning på sluttresultatet

John Deere opprettet innovasjonsprisen for leverandører i 2010 for å støtte innovasjon i selskapets leverandørbase og anerkjenne leverandører som tenker kreativt. I 2014 offentliggjorde Michelin et eksklusivt partnerskap med John Deere for å utstyre deres serie av profesjonelle gressklippere, Ztraktm 900, med det banebrytende, luftfrie hjulet Michelin X Tweel Turftm som erstatning for standarddekk i dimensjon 24x12x12.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 111 200 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden). Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no