Michelin lanserer firkantet, punkteringsfri sykkelslange

Michelin lanserer nå en ny, punkteringsfri innerslange til sykkeldekk. Med mønstret overflate og kvadratisk form er den nye MICHELIN Protek Max en helt ny type sykkelslange.

Den nye MICHELIN Protek Max er en sykkelslange som først og fremst er beregnet på bysykler og mountainbikes. Slangen tetter seg selv i tilfelle punktering, mister ikke lufttrykk dersom sykkelen ikke brukes, og er dessuten lett å montere. Michelins nye sykkelslange drar nytte av særlig tre tekniske løsninger:

Overflate med struktur
I motsetning til tradisjonelle innerslanger, der et punkteringshull gjerne vil bli større og større, gjør konstruksjonen av MICHELIN Protek Max at slangen komprimeres ved en punktering. Hullet tetter derfor seg selv naturlig, takket være kombinasjonen av slangens overflatemønster og innsprøyting av et forebyggende tetningsmiddel som forsterker den selvtettende prosessen.

Firkantet profil
MICHELIN Protek Max har en firkantet profil som gjør at den holder godt tak i felgen, samtidig som den ikke vris ved montering. Det gjør slangen enkel å montere i hjulet.

I tillegg gjør materialene i selve gummiblandingen at slangen kan opprettholde maksimalt lufttrykk også når sykkelen ikke er i bruk.

Pris og tilgjengelighet
MICHELIN Protek Max finnes tilgjengelig på det nordiske markedet fra og med februar 2011. Den nye slangen distribueres i Norge av Gresvig AS, og veiledende pris er ca kr 70,-.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 109 000 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 72 produksjonsanlegg i 19 land i fem kontinenter. Forskning og utvikling skjer i teknikkanleggene i Europa, USA og Japan. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.