Michelin lanserer nye dekk for sportsmotorsykler

En helt ny dekkserie, Michelin Power RS , setter ny standard for landeveisdekk for sportsmotorsykler.

Dekkene lanseres under Michelin Australian Motorcycle Grand Prix og blir tilgjengelige fra 1. januar 2017.

Michelin Power RS kan skilte med et høyt presisjonsnivå, både når det gjelder grep på tørre veier, smidighet, stabilitet og prestasjon [1] .

Kombinasjonen av nye gummiblandinger og en ny dekkstamme gir godt grep på tørre veier og en unik opplevelse for sjåføren.

Det innovative bakdekket er preget av patentert konstruksjon som gir god retningsstabilitet ved hjelp av Michelin ACT+ teknologi.

Dekket vil være tilgjengelig i 13 ulike størrelser, fordelt på fire fordekk og ni bakdekk, og passer dermed til et bredt spekter av motorsykler, fra 300 cc til store Supersportmodeller.

Bilder og illustrasjoner i anledning av lanseringen av Michelin Power RS er tilgjengelige på: http://michel.in/2deJjvm

[1] I følge en rekke tester utført av Motorrad Test Center i oktober 2016 på Boxberg et Neuhausen -banen i Tyskland. Testene ble utført på en BMW S1000RR utstyrt med dekk i dimensjonen 120/70ZR17 og 190/55ZR17, og hvor man sammenlignet de nye Michelin Power RS med følgende konkurrenter: Pirelli Diablo Rosso 3, Dunlop Sportsmart 2, Continental Sportattack III, Bridgestone S21, Metzeler M7 RR.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin har, som det ledende dekkselskapet, forpliktet seg til bærekraftig forbedring av mobilitet for mennesker og varer ved å produsere, distribuere og markedsføre dekk for alle typer framkomstmidler. Michelin tilbyr også innovative bedriftstjenester, digitale mobilitetstjenester og publiserer reiseguider, hotel- og restaurantguider, kart og veiatlas. Michelin har hovedkvarter i Clermont-Ferrand i Frankrike og avdelinger i 170 land, har 112 300 ansatte og 68 fabrikker i 17 land. Gruppens teknologisenter for forskning og utvikling har avdelinger i Europa, Nord-Amerika og Asia. ( www.michelin.com og www.michelin.no)

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.