Michelin og AGCO undertegner samarbeidsavtale

Michelin og AGCO skrev nylig under en langsiktig samarbeidsavtale som innebærer at de to selskapene vil arbeide sammen innenfor forskning og utvikling, markedsføring og logistikk.

Den nye avtalen innebærer blant annet at AGCO utstyrer noen av sine nye traktorer med Michelin-dekk for å tilfredsstille jordbrukernes krav på økt produktivitet, forbedret miljøytelse og sikkerhet. Disse tre prioriteringene sammenfaller med både Michelin og AGCOs mål og ambisjoner. Michelin og AGCO har allerede utrustet jordbrukerne med flere nyheter, blant annet er MICHELIN AxioBib montert på noen av AGCOs ultra high-power traktorer som Challenger 975, Fendt 900 og Massey Ferguson LRT. Ved å integrere Michelins Ultraflex-teknikk skåner dekkene bakken samtidig som de øker produktiviteten. Avtalen speiler begge selskapenes felles interesse i å ekspandere sine respektive verksomheter innenfor denne bransjen. ABOUT AGCO Founded in 1990, AGCO Corporation offers a full product line including tractors, combines, hay tools, sprayers, tillage equipment and implements, and related replacements parts. AGCO products are sold through four core brands – Challenger, Fendt, Massey Ferguson and Valtra – and are distributed via more than 2,800 independent dealers and distributors in over 140 countries worldwide. The Company is headquartered in Duluth, Georgia and had net sales of $8.4 billion in 2008.

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.