Michelin og Air France-KLM undertegner langsiktig avtale

Michelin undertegner to tiårige avtaler med flyselskapene Air France og KLM

I alt vil Michelins dekk bli montert på ca. 425 fly som drives av Air France - KLM-gruppen og andre flyselskaper som Air France og KLM leverer vedlikeholdstjenester til.

Disse flyene omfatter 37 Boeing B777-300 ER, 66 Boeing B737-NG, 145 Airbus A320 og tre Airbus A380.

Avtalen faktureres på en ”per landings”-basis. Michelins fokus på å hele tiden forbedre dekkenes ytelse uten at det går ut over andre produktkvaliteter, var en avgjørende del ved undertegningen av den langsiktige avtalen.

Michelin investerer nærmere 500 millioner euro per år i sitt Technology Center for å sikre sin tekniske lederposisjon. Det er ingen annen aktør i den globale dekkbransjen som avsetter like mye ressurser til forskning og utvikling som Michelin.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 109 000 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 72 produksjonsanlegg i 19 land i fem kontinenter. Forskning og utvikling skjer i teknikkanleggene i Europa, USA og Japan. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.