Michelin og Claas inngår samarbeidsavtale

Michelin og Claas styrker sitt samarbeid og inngår nå en treårig samarbeidsavtale. Selskapene styrker samarbeidet på områder som forskning, utvikling og markedsanalyse.

For å tilfredsstille de stadig økende kravene til økonomisk effektivitet hos jorbrukere, utvikler Claas skurtreskere ved hjelp av ny teknikk som øker maskinenes ytelse. Claas har valgt Michelin-dekk for å oppnå riktig balanse mellom produktivitet, miljøbevissthet og sikrere drift. Takket være Ultraflex-teknologien klarer de nye Michelin-dekkene tyngre belastninger og bevarer jorden samtidig som de tar mindre plass. Dette gjør dem til en perfekt kombinasjon med ”neste generasjons teknikk” fra Claas.

Den nye traktorserien fra Claas vil leveres med Michelin-dekk som originalutstyr.

Den nye avtalen markerer selskapets tillit til dagens ustadige jorbruk og en felles forpliktelse om å utvikle virksomheten på dette området.

Partene har samarbeidet lenge, men med denne avtalen vil de knyttes enda nærmere hverandre. Den 28. januar i år fikk Michelin ”2009 Supplier Award”-prisen i kategorien Innovation fra Claas.

Markedsføringsansvarlig for Michelin Nordic: Nurgül Atayer
Telefon: +46 (0)8 709 07 20, mobil: +46 (0)70 250 48 52, E-post: nurgul.atayer@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 109 000 ansette (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 72 produksjonsanlegg i 19 land i fem kontinenter. Forskning og utvikling skjer i teknikkanleggene i Europa, USA og Japan. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.