Michelin og Le Chameau lanserer gummistøvler

Michelin og Le Chameau har sammen utviklet en helt ny serie støvler av naturlig gummi.

– Michelin og Le Chameau retter seg med denne nye støvelen til mennesker som bor på landsbygda, sier presseansvarlig Lotta Wrangle i Michelin Nordic. – Støvelen har høy ytelse og et innovativt design med en meget original såle fra Michelin.

Cérès-støvelen gir godt grep, herlig komfort og motstår skader samtidig som de hjelper til med å beskytte bakken. Støvelen har også lang levetid. Disse egenskapene har man oppnådd takket være traktormønsteret på sålen som er direkte inspirert av slitebanen på Michelins landbruksdekk.

Sålen gir følgende fordeler:
1. Grep
•       Forbedret grep takket være en større kontaktflate
•       Konstant kontakt med bakken når man går

2. Komfort
•       Et selvrensende system som løsner jord når foten bøyes
•       Le Chameaus passform

3. Slitesterk
•       Mot slitasje takket være klosser som fordeler trykket jevnt over foten
•       Mot skjære- og skrapeskader

Le Chameau har produsert sko siden 1927. Le Chameau benytter kun naturmaterialer i sine støvler, sko og klær for utendørs bruk.

CERES tilbud:
Lærstøvler –
Komfortabel lærforet støvel med gummisåle fra Michelin. For regelmessig bruk i allslags aktiviteter og værforhold.
Jersey-foret støvel – Komfortabel, lett og motstandskraftig jerseyforet støvel. Takket være sålen fra Michelin kan støvelen bruker i alle typer utendørsarbeid.
Jersey-foret ankelstøvel – Lett, motstandskraftig, praktisk og komfortabel støvel for daglig profesjonell bruk.
Jersey-foret brodequin - Denne støvelen har skolisser som gjør at støvelen sitter ordentlig fast på foten og en vanntett tunge.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 113 000 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 72 produksjonsanlegg i 19 land i fem kontinenter. Forskning og utvikling skjer i teknikkanleggene i Europa, USA og Japan. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 114 000 ansatte og 70 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.

Sitater

Michelin og Le Chameau retter seg med denne nye støvelen til mennesker som bor på landsbygda. Støvelen har høy ytelse og et innovativt design med en meget original såle fra Michelin.
presseansvarlig Lotta Wrangle i Michelin Nordic