Michelin samler all sin turistinformasjon på Travel.ViaMichelin.com

Michelin kobler nå sammen sine hotell-, restaurant- og turistguider med sin elektroniske reisetjeneste ViaMichelin.com. Den reisende tilbys rask og enkel tilgang till all turistinformasjon fra Michelin via en helt ny nettside: Travel.ViaMichelin.com

ViaMichelin og Michelins guidebøker tilbyr nå en stor database med turistinformasjon og tjenester som har blitt bearbeidet i mer enn 100 år. Den nye nettsiden innebærer at man integrerer alt innhold fra Michelins grønne turistguider, i form av kart, turistattraksjoner med ViaMichelin og dets digitale teknikk. Travel.ViaMichelin.com tilbyr den reisende alt han behøver for å planlegge sin reise på en og samme nettside. Den nye nettsiden omfatter også restauranter fra Michelins røde hotell- & restaurantguide, detaljerte kart, satellittbilder, fotografier og en rutekalkulator. Den reisende tilbys muligheten til å forberede og planlegge sin reise. En personlig reisehåndbok med ferdige reiseplaner og reisedokumenter tilpasset etter individuelle ønskemål og budsjetter skapes direkte på nettsiden. Via en omfattende søkefunksjon kan de besøkende gjøre sine egne valg, alt ut fra smak og forventninger. Alle turistattraksjoner, hoteller eller restauranter presenteres med en beskrivelse med et foto og annen relevant informasjon. Foruten ideer og forslag fra Michelins egen redaksjon inneholder nettsiden også kommentarer og vurderinger fra andre brukere som ytterligere hjelp for å velge riktig reisemål. Michelin har gjort det så enkelt som mulig å surfe på Travel.ViaMichelin.com, alt ligner handlevognen på et e-handelssted, og man benytter ”dra og slipp”-teknikken. Reisehandlingene vises på et interaktivt kart, med en rutekalkulator som beskriver hver del av reisen. Det finnes ytterligere kompletterende tjenester som gjør det mulig å bestille fly- eller togbilletter, leie bil, bestille rom på mer enn 100 000 hoteller verden over, kjøpe reiseforsikring eller vise lokale værrapporter om reisemålet. Travel.ViaMichelin.com, noen nøkkelfakta: 90 land 6 500 steder verden over med beskrivelser, bilder, turistinformasjon, restauranter, hoteller m.m. 5 språk (engelsk, fransk, tysk, italiensk og spansk) 36 000 turistattraksjoner fra Michelins grønne turistguider 57 000 restauranter fra Michelins restaurantguider 100 000 hoteller 30 000 bilder

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.