MICHELIN Wild: en ny dekkserie for terrengsykler

Michelin lanserer en ny dekkserie til mountainbikes som gjør det enklere for brukeren å velge riktig dekk. Dessuten presenteres en ny nettside for å gjøre valget av dekk lettere: www.michelinwildbike.com

Med millioner av syklister rundt om i hele verden er terrengsykling en stadig mer spesialisert og krevende disiplin. Det samme gjelder for dekk til terrengsykler. Michelin har fokusert på tre forskjellige typer av terreng, og MICHELIN Wild serien tilbyr et dekkmønster for alle underlag. Da den nye serien ble utviklet, fikk hvert dekkmønster et navn koplet til sportens tre disipliner; Cross-country, Enduro og Down Hill for å gjøre det lettere for brukeren å gjøre riktig valg av dekk etter bruksmåte. MICHELIN WildRace'R for vanskelig terreng Har en slitebane som gir høy ytelse og punkteringsbeskyttelse. Mønsteret gjør det enklere å komme ut av hjulspor, gir et bedre grep i hellende svinger og et økt grep. MICHELIN WildGrip'R for blandet terreng Her ligger dekkets mønsterblokk på bredden for å få et dekk som ruller lettere samtidig som det gir godt grep i svinger. De sentrale mønsterblokkene sitter tilstrekkelig tett plassert for å gi dekket gode rullegenskaper samtidig som de kan fjerne leire som lett fester seg i mønsteret. MICHELIN WildRock'R for ekstremt terreng Mønsterblokken spenner over dekkets bredde for at det skal tåle de aller tøffeste forholdene både på leire og stein. Det klolignende mønsteret på dekkskulderen gir et utmerket grep i bakker og svinger og gjør det enklere å komme ut av hjulspor. Dekket har også et midtspor som gir nøyaktig styring også i leire. MICHELIN WildDig’R Spesialdekket for kjøring i nedoverbakker (down-hill) på leireunderlag. MICHELIN WildRun'R for vinterkjøring Bruker samme gummiblanding som anvendes i Michelins veidekk for å gi et bra grep om vinteren. MICHELIN WildRun’R har et ekstra kompakt punkteringsfritt lager under sliteflaten og veier fra 200 gram. MICHELIN Wild-serien vil bli solgt via Gresvig i Norge. Lenke til MICHELIN Wild Bike: www.michelinwildbike.com

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.