MICHELIN XHA2 i nye dimensjoner

MICHELIN XHA2 utvides nå med to dimensjoner og tilbys samtidig som originalmontering.

MICHELIN XHA2 er et dekk spesielt utviklet for hjullastere. Dekket bruker mindre drivstoff og er mer miljøvennlig, mer robust og bidrar til å redusere timekostnadene på maskinen.

Robusthet
MICHELIN XHA2 er et allrounddekk som passer til bruk i sandtak og på bygg- og anleggsplasser. For å gjøre det enda mer robust, har Michelin brukt mer gummi i slitebanen, forsterket dekksidene og brukt en gummiblanding som forebygger punktering.

Levetid
MICHELIN XHA2 varer opptil 10 prosent lenger enn sin forgjenger XHA. Takket være lenger levetid bidrar XHA2 til å redusere dekkrelaterte driftskostnader.

Komfort
Michelins patenterte dekkmønster reduserer vibrasjonene i kjøretøyet, noe som gir bedre komfort for føreren og færre maskinskader.

Trekkraft
Trekkraften ved MICHELIN XHA2 har blitt forbedret gjennom bedre selvrensing, økt trekkevne og redusert sluring, noe som fører til lavere forbruk av drivstoff.

Regummiering
MICHELIN XHA2 bygger på en dekkstamme som lett kan regummieres. Dette fører til mindre belastning på gjenvinningssystemene for dekk.

MICHELIN XHA2 finnes nå i følgende størrelser:
- 20.5 R 25 (Ny)
- 23.5 R 25

- 26,5 R 25
- 29,5 R 25 (Ny)

Markedsføringsansvarlig for Michelin Nordic: Arne Sköldén
Telefon +46 (0)8 709 07 05, mobil: +46 (0)70 209 09 77, E-post: arne.skolden@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 109 000 ansette (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 72 produksjonsanlegg i 19 land i fem kontinenter. Forskning og utvikling skjer i teknikkanleggene i Europa, USA og Japan. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.