Nye versjoner av MICHELIN Power Pure

MICHELIN Power Pure, sportsmotorsykkeldekket som ble lansert i 2010, finnes nå i to oppdaterte dimensjoner, i tillegg til en helt ny dimensjon.

MICHELIN Power Pure er det letteste dual compound-dekket som er godkjent for kjøring på landevei. Takket være den lette vekten blir håndteringen enklere og smidigere, og gir dermed motorsykkelen raskere respons. Dette gir en fantastisk feedback, med fokus på kjøreglede. Oppbyggingen av dekket, materiale og mønsterdesign er hentet direkte fra Michelins erfaringer innenfor racing.

Ved å lansere nye versjoner av dekket, merket med bokstaven D i dimensjonen 120/70ZR 17 og bokstaven E i dimensjonen 190/55ZR 17, utvider Michelin sitt utvalg og tilbyr en dekkløsning som passer alle kjørestiler.

Det nye framdekket D har større progressivitet i svinger med økt stabilitet i høyere hastigheter. Dette gjør dekket til det perfekte valget for Streetfighters og Naked bikes der man ønsker en stabil ytelse uten å miste den raske responsen. Bakdekket E har en omarbeidet arkitektur som gir stødigere ytelse ved høy belastning. Dette er det rette valget for de som kjører en del på bane med siste generasjons sportsmotorsykler, samtidig som alle gode landeveisegenskaper beholdes.

MICHELIN Power Pure finnes nå også i den nye dimensjonen 200/50 17. MICHELIN Power Pure er allerede tilgjengelig i to respektive fire dimensjoner til fram- og bakdekk for å passe til de fleste sportmotorsyklene på markedet.

MICHELIN Power Pure
Mindre vekt med samme mengde gummi er resultatet av MICHELIN Light Tire Technology (Michelin LTT). Nye MICHELIN Power Pure er et godt eksempel på Michelins strategi om aldri å utvikle en egenskap på bekostning av en annen. Ettersom utviklingen av dekk alltid er et kompromiss av forskjellige egenskaper, innebærer de forbedrede egenskapene ved MICHELIN Power Pure en forbedring på flere områder samtidig.

Markedsføringsansvarlig for motorsykkeldekk hos Michelin Nordic: Anders Svensson
Telefon: +46 (0)8 709 07 00, mobil: +46 (0)70 650 75 38, e-post: anders.svensson@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 109 000 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 72 produksjonsanlegg i 19 land i fem kontinenter. Forskning og utvikling skjer i teknikkanleggene i Europa, USA og Japan. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.