Ta kontroll over appetitten!

Hver vår gir en stor andel av den kvinnelige befolkningen seg i kast med slankekurer. Selv om norske kvinner er slankest i Europa1), vil mange likevel ned noen kilo innen bikinisesongen. Da er det viktig å ta kontroll over hva man spiser.

Selv om andelen fett i det norske kostholdet har gått ned de siste årene, har gjennomsnittsvekten vår økt betydelig2). I stedet for å vokse i høyden vokser vi i bredden, og de aller fleste har mer behov for en appetitt-demper enn en appetitt-vekker. En norsk undersøkelse3) viser at 26 prosent av voksne nordmenn ikke klarer å fullføre slankekurer eller kostomlegginger med ønsket resultat. 4 av 10 oppgir at sultfølelsen er den største utfordringen. Helix Slim fra A. Vogel er et naturlig og økologisk fremstilt kosttilskudd fra knollsolsikke (jordskokk), og demper sultfølelsen4). Det høye innholdet av kostfiberet inulin gir en langsom fordøyelse som bidrar til å redusere appetitten. Gjennomsnittlig vekttap ligger på i overkant av 7 kg etter 12 ukers bruk, og er vitenskapelig dokumentert4). Moderat, stabil vektreduksjon er et godt grunnlag for et varig resultat5). Helix Slim kan også tas som et daglig tilskudd for å holde vekten stabil. Veil. pris 159,- for 60 tabletter. Den sveitsiske naturlegen Alfred Vogel (1902 – 1996) er kjent verden over som en ledende representant for fytoterapien. Hans navn er i dag som et kvalitetsstempel å regne, og hans fabrikk, Bioforce AG i Sveits, er en av verdens fremste virksomheter innen naturlegemidler. Kilder: 1) Sveriges folkehelserapport for 2005, VG nett Helse. 2) Nasjonalt folkehelseinstitutt, www.helsenytt.no. 3) Norstat omnibus 2004. 4) Produktets virkning ved appetitt- og vektkontroll er velprøvd og vitenskapelig dokumentert. Referanse: Werk W., Lehmann M, Galland F: Helianthus tuberosus D1 in weight-control management, Naturheilpraxis, 1994; 1:66-72. 5) Sosial- og helsedepartementet anbefaler en langsom vektnedgang på 1-3 kilo i måneden for å oppnå en varig vektreduksjon, www.helsenytt.no.