Anders Lindh ny divisjonssjef i Moelvens Timber-divisjon

Anders Lindh (45) er tilsatt som ny divisjonssjef i Timber-divisjonen i Moelven Industrier ASA. Lindh kommer fra stillingen som direktør ved Moelven Våler AS.

Anders Lindh er utdannet sivilingeniør i maskinteknikk med  spesialisering innen treteknikk. Etter endt utdannelse har han hatt ulike lederstillinger i blant annet Martinsons Trä AB , SCA Timber AB, Swelite AB og Bergkvist-Insjön AB . I 2013 tiltrådte han som direktør ved Moelven Våler AS.

Morten Kristiansen, konsernsjef i Moelven er godt fornøyd.

- Det har tatt noe tid å komme i mål med prosessen, for det var svært mange velkvalifiserte søkere til denne stillingen. Det er hyggelig for oss. Det er samtidig ekstra hyggelig å konstatere at den beste kandidaten var en intern søker, sier Kristiansen.

Kristiansen slår fast at Lindh har solid og relevant erfaring for denne jobben, og har vist svært gode resultater i sin jobb på Moelven Våler.

- I alt en bred og god erfaring som vil komme Moelven til gode. Jeg ser fram til samarbeidet, sier Kristiansen.

Lindh starter jobben 1. desember. Inntil tiltredelsen vi konsernsjef Morten Kristiansen fungere som divisjonssjef.

Anders Lindh ser på jobben med å lede Timber-divisjonen videre som en spennende utfordring:

- Jeg kjenner bransjen og Moelven godt gjennom mine tidligere jobber og gleder meg til å begynne. En av de første oppgavene blir å finne en etterfølger på Moelven Våler, og den prosessen vil starte umiddelbart, sier Lindh.

Kontakt: Morten Kristansen, mobil +47 91118250

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3400 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 10 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.