Arbeidsulykke hos Moelven Østerdalsbruket AS

En operatør ved bedriften fikk beinet i klem under arbeid i inntaket på saga onsdag kveld. Det resulterte i et åpent beinbrudd.

Direktør Anders Grønli i Moelven Østerdalsbruket sier at han er svært lei seg på vegne av den skadde og hans familie.

- Operatøren mottok førstehjelp av kolleger som var i nærheten og ambulanse kom raskt til skadestedet. Vedkommende er transportert til sykehus for behandling, sier Grønli.

Grønli sier det er for tidlig å si noe om hva som kan ha forårsaket ulykken.

- Ulykken er rapportert til Arbeidstilsynet og politiet har igangsatt undersøkelser, sier Grønli.

For ytterligere informasjon:

Direktør Anders Grønli, mobil 48992742

Click here to find all company financial reports: http://www.moelven.com/About-Moelven/Finacial-information/Financial-reports/ Moelven industrier ASA is a Scandinavian industrial group that supplies products and associated services to the Scandinavian building market. The Group's businesses employ over 3.500 persons and have a total annual turnover of some NOK 10 billion. The Group's close to 46 business production units are organised into three divisjons: Timber, Wood and Building Systems. www.moelven.nowww.moelven.sewww.moelven.dkwww.moelven.com