Fra Skanska til Moelven: Marcus Johansson (44) blir ny divisjonssjef  for Moelven Byggsystemer

Svenske Marcus Johansson tar over etter Lars Atterfors som divisjonssjef i Moelven Byggsystemer. Han kommer fra Skanska Sverige AB.

Konsernsjef Hans Rindal i Moelven Industrier ASA sier at Johansson har en bred erfaring fra byggevirksomhet etter å ha arbeidet på flere områder innen Skanska de siste årene.

- Han har også ledererfaring på flere nivåer og har arbeidet både i og utenfor Sverige. Jeg ser fram til å få Johansson med på Moelvens videre utvikling, sier Rindal.

Marcus Johansson selv er svært godt fornøyd med jobbvalget.

- Moelven er et fantastisk selskap og jeg ser fram til å arbeide sammen med mine nye kolleger der. Det er viktig at Moelven fortsetter å videreutvikle byggeprosessen for å skape gode rom og fine miljøer for kundene. Langsiktig og lønnsom tilvekst blir fra vår side gjort ved å ha stor fokus på salgsarbeidet, sier Johansson.

Johansson er utdannet sivilingeniør fra Australia og har teknisk kandidateksamen fra Högskolan i Falun/Borlänge. Han bor i Karlstad, vil ha sitt kontorsted i Skåre. Som divisjonssjef vil Johansson også bli en del av Moelvens konsernledelse. Johansson tiltrer etter avtale, men senest medio august.

For ytterligere informasjon:

Hans Rindal, mobil +47 90696910

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3400 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 8 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.

Tags:

Click here to find all company financial reports: http://www.moelven.com/About-Moelven/Finacial-information/Financial-reports/ Moelven industrier ASA is a Scandinavian industrial group that supplies products and associated services to the Scandinavian building market. The Group's businesses employ over 3.500 persons and have a total annual turnover of some NOK 10 billion. The Group's close to 46 business production units are organised into three divisjons: Timber, Wood and Building Systems. www.moelven.nowww.moelven.sewww.moelven.dkwww.moelven.com