Innovasjonspris til Moelven Limtre AS

Moelven Limtre AS fikk i dag utdelt Norges Skogeierforbunds jubileumspris for sitt innovative arbeid med tre.

Prisen ble innstiftet i forbindelse med 100 års jubileet i 2013 , og hadde følgende retningslinjer:

“I anledning 100 års jubileet ønsker Norges Skogeierforbund å bidra til nyskaping i næringen gjennom etablering av et fond. Jubileumsfondet skal dele ut en pris til personer/aktører som har vært spesielt innovative når det gjelder bruk av tre på en ny måte. Det kan være både for nyskapende konsepter innen anvendelse av tre i byggverk eller for utvikling av helt nye produkter basert på trefiber.”

Åge Holmestad, direktør for Moelven Limtre, er setter stor pris på utmerkelsen og deler den med alle sine medarbeidere:

- Hele bedriften stiller opp når vi skal skape noe nytt. Moelven Limtre er en bedrift som kombinerer høy teknisk kompetanse, kundefokus og en dash med kreativitet – og de tre faktorene er nøkkelen til våre innovasjoner, sier Holmestad.

Prisen er på kr 50 000,- og ble delt ut på konferansen SKOG OG TRE 2014 på Gardermoen 27. mai 2014.

For ytterligere opplysninger:

Åge Holmestad, 958 64 620