Invitasjon til pressemøte: Fasader som er naturlig impregnert

Etterspørselen etter vedlikeholdsvennlige norske treprodukter er stadig økende. Moelven lanserer nå det unike produktet Malm100. Det er malmfuru med 100 % kjerneved.

Dette er muliggjort gjennom gode utvalgskriterier på tømmer og spesiell håndtering på sagbruket Moelven Telemarksbruket. Produktet er helt unikt i industriell sammenheng. I alle fall så langt vi kjenner til i Norden. Kanskje også ellers i verden. Siden vi ønsker å gjør stas på dette ettertraktete produktet, inviterer vi herved noen utvalgte arkitekter og journalister til en liten Telemarks-tur.

Program er førstkommende tirsdag 09.februar fra kl 10.30 til ca 13.30. Vi treffes ved Moelven Telemarksbruket AS i Bø ( ca. to timers reise fra Oslo)

Kartreferanse: https://goo.gl/maps/nyFH8gedaqL2

Vi ønsker å vise dere produksjonen og tømmerkvaliteten som fører til at vi nå har verdens råeste furukvalitet til utvendig bruk. Videre ønsker vi å avslutte dagen ved Heddal Stavkirke som ligger i nærheten og som er bygget på Malmfuru for nesten 1000år siden. Det blir alt i alt en flott dag i Telemark med unike muligheter til gode bilder i rette omgivelser samt en prat med både fremstående ekspertise i og utenfor Moelven samt arkitekter.

Det blir selvsagt servert lunsj og gode, faglige innlegg! Vi har plass til åtte personer i bil fra Oslo om det skulle være behov for skyss. Avreise vil da være fra parkeringen (sjøsiden) ved Oslo S kl. 08.00. Detaljert program kommer fredag ettermiddag når vi har registrert antall interesserte personer.

Påmelding innen fredag førskommende 5. februar (før lunsj) til teh@moelven.com eller mobil 91 668 668.

Sjekk gjerne våre nye hjemmesider med oppdatert info om MALM100:

moelven.com/no/Produkter-og-tjenester/Wood-Prosjekt/

Sjekk også reportasjene og filmen vi har laget:

Tom E. Holmlund
Kommunikasjonsansvarlig
Moelven Industrier ASA
Mobil 91 668 668

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3400 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK  9,5 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.

Quick facts

Les mer om Malm100 på Moelvens produktsider: http://www.moelven.com/no/Produkter-og-tjenester/Wood-Prosjekt/Malmfuru/
Tweet dette

Sitater

Mange bruker begrepet malmfuru feil – det er kun furuprodukter bestående av 100 % kjerneved som kan kalles malmvirke. Det er svært sjelden man kan garantere at et produkt inneholder 100 % kjerneved, derfor er det fascinerende at Moelven nå satser på Malm100.
Seniorforsker Per Otto Flæte ved Treteknisk