Knut Weisser-Svendsen ansatt som markedsdirektør i Moelven Foredling AS

Knut Weisser-Svendsen (49) er ansatt som markedsdirektør i Moelvens nye forretningsområde; Moelven Foredling AS. Samlet årsomsetning for Moelven Foredling AS vil i 1999 bli cirka 600 millioner kroner. Weisser-Svendsen kommer fra stillingen som avdelingssjef i Norgros ASA.

– Weisser-Svendsen får ansvar for å koordinere avtalene av gruppens samlede produktspekter mot de store byggevarekjedene og mot handelsleddet, først og fremst i Norge, Sverige og Danmark, opplyser Sand.

Moelven Foredling AS omfatter åtte selskaper; Moelven Eidsvoll AS, Moelven Treinteriør AS, Moelven Värmlands Trä AB, Moelven Component AB, Moelven List AB, samt videreforedlingen ved Moelven Eidsvold Værk AS, Moelven Valåsen AB og Moelven Notnäs AB. Samlet årsproduksjon for det nye forretningsområdet vil utgjøre 300.000 kubikkmeter foredlede trevarer; listverk, innvendige og utvendige paneler, heltre furugulv, komponenter og konstruksjonsvirke.

Moelven Foredling AS har sitt hovedkontor i nær tilknytning til Moelven Eidsvold Værk AS.

Moelv, 1999. 01.06, <br>Oddvar Hemsøe, <br>informasjonssjef <br>