Kristin Vitsø Bjørnstad slutter i Moelven

Kristin Vitsø Bjørnstad har sagt opp sin stilling som direktør for kommunikasjon og HR i Moelven Industrier ASA.

Vitsø Bjørnstad begynte i Moelven i 2006 og har hatt konsernansvar for kommunikasjon og HR der hun ledet en avdeling med 12 ansatte. Hun begynner etter sommeren i ny jobb som leder for samfunn og gaver i Sparebanken Hedmark Sparebankstiftelse.

- Den jobben jeg skal over i er en nystartet bankstiftelse som skal bygges opp, og som vil bli en av Norges største bankstiftelser. Jeg ser tilbake på 11 spennende år i Moelven. Dette har ikke vært noen lett beslutning å ta, men etter en totalvurdering følte jeg det var rett tidspunkt for et skifte. Jeg takker alle mine kolleger for samarbeidet, sier Vitsø Bjørnstad.

I tillegg til å videreføre gavevirksomheten til Sparebanken Hedmark, skal stiftelsen dele ut betydelige gaver til allmennyttige formål innenfor kunnskap, innovasjon og vekst i Hedmark.

- Etter det jeg forstår får hun en sentral rolle i utviklingen av stiftelsen. Det er synd å miste en dyktig medarbeider. Samtidig forstår jeg at folk har behov for å søke andre utfordringer etter 11 år i Moelven. Jeg er sikker på at stiftelsen har fått en kompetent medarbeider som kan ivareta viktige oppgaver og ønsker samtidig Kristin lykke til videre i ny jobb, sier konsernsjef Morten Kristiansen i Moelven Industrier ASA.

For ytterligere informasjon:
Morten Kristiansen, mobil +47 91118250

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3500 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 10 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.