Magne Vikøren blir kommunikasjonsdirektør

Magne Vikøren er ansatt som kommunikasjonsdirektør i Moelven Industrier ASA og begynner i jobben senest 1. april.

Konsernsjef Morten Kristiansen sier at han med glede kan informere om at den tidligere markeds- og kommunikasjonssjefen i Skiskytterforbundet nå er ansatt som kommunikasjonsdirektør i Moelven.

- Magne Vikøren er 40 år, har studert markedsføring og økonomi ved BI, TV-journalistikk i Volda, og har tidligere jobbet i NRK, P4, Norsk Tipping AS og som kommunikasjons- og markedsdirektør i de Olympiske Ungdomsleker på Lillehammer, sier Kristiansen.

Vikøren kommer fra stillingen som administrerende direktør i Heidner Biocluster. Han er opprinnelig fra Årdalstangen, men bor i dag på Lillehammer med samboer og en datter.

- Han får et overordnet ansvar for ekstern- og intern kommunikasjon, merkevare, omdømme og profil. Han vil også sikre at vi videreutvikler og forvalter konsernets kommunikasjonsstrategi i aktivt samspill med våre virksomheter og får ansvaret for å lede en faglig sterk og profesjonell kommunikasjonsavdeling med konsernperspektiv som kan støtte våre ledere og selskaper, sier Kristiansen.

Vikøren vil ha arbeidssted Moelv og rapporterer til konsernsjef.

For ytterligere informasjon:
Konsernsjef Morten Kristiansen, mobil 91118250