Marcus Johansson slutter i Moelven

Marcus Johansson har valgt å slutte som divisjonssjef i Moelven Byggsystemer. Han forlater selskapet på senhøsten.

- Vi skulle gjerne hatt med Marcus Johansson videre. Med Johansson som divisjonssjef har Byggsystemer utviklet seg i både omsetning, lønnsomhet og måten prosjekter blir drevet på. Det er en dyktig leder som vi nå må finne en erstatter for, sier konsernsjef Morten Kristiansen i Moelven Industrier ASA.

Marcus Johansson sier det først og fremst er av hensyn til familien at han forlater Moelven.

- Å være divisjonssjef i et av de største tremekaniske konsern i Skandinavia er en spennende jobb med stor aktivitet på flere steder. Det innebærer en del reising, men på grunn av familiemessige forhold har jeg valgt å lete etter utfordringer som kan løses på daglig basis fra Karlstad, der jeg bor, forklarer 49-åringen.

Johansson startet som divisjonssjef for Moelven Byggsystemer i 2013.

- Alt har sin tid, og etter fem år kan det være bra å overlate roret til noen andre. Det har vært inspirerende og lærerike år i Moelven. Jeg er stolt av det vi har fått til sammen i løpet tiden min her, og jeg skal gi alt i innspurten av Moelven-karrieren min sammen med alle våre dyktige medarbeidere

Han vil ha sin siste dag i Moelven i løpet av fjerde kvartal 2018. Moelven Industrier ASA vil starte jakten på en ny divisjonssjef med det første.

For ytterligere informasjon:
Konsernsjef Morten Kristiansen, mobil 91118250

Kommunikasjonsdirektør Moelven Industrier ASA

magne.vikoren@moelven.com

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3500 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 10 milliarder. Konsernets 46 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.

Click here to find all company financial reports: http://www.moelven.com/About-Moelven/Finacial-information/Financial-reports/ Moelven industrier ASA is a Scandinavian industrial group that supplies products and associated services to the Scandinavian building market. The Group's businesses employ over 3.500 persons and have a total annual turnover of some NOK 10 billion. The Group's close to 46 business production units are organised into three divisjons: Timber, Wood and Building Systems. www.moelven.nowww.moelven.sewww.moelven.dkwww.moelven.com