Metsäliitto Andelslag ser på muligheten for å selge Moelven

Metsäliitto Andelslag som i dag eier 65,2 % av aksjene i Moelven Industrier ASA har besluttet å selge sine aksjer i selskapet. Det går fram av en melding fra Metsäliitto tidligere i dag. Det er foreløpig uklart hvem som eventuelt kjøper aksjene eller hvor lang tid salgsprosessen vil ta.

- For oss som arbeider i selskapet, er det klart slike endringer medfører en viss spenning, men det ligger ingen større dramatikk i dette. Moelven har hatt endringer i sitt eierskap ved flere anledninger tidligere og det har gått bra. Eiere har vanligvis det til felles at de er opptatt av at selskapet drives godt. Det får vi som arbeider her fortsette med, sier konsernsjef Hans Rindal.

Den tremekaniske delen av Metsäliitto og Moelven har i løpet av de siste årene utviklet et operativt samarbeid på flere områder. Dette gjelder særlig salget av finér og LVL-bjelker i Danmark og Sverige. Samarbeidet fungerer bra for begge parter og vil bli videreført i den form det har i dag uavhengig av eventuelle endringer i eierstrukturen i Moelven.

- Dette gjør Moelvens kunder i Skandinavia vil kunne betjenes på samme måte som tidligere med både Moelvens og Metsäliittos produkter. Det blir heller ingen endringer for de i Moelvens organisasjon som arbeider med Metsäliittos produkter i dag, sier Rindal.

Les meldingene fra de finske og de norske skogeierne:

For ytterligere informasjon, kontakt:

Konsernsjef Hans Rindal, +47 9069 6910
CFO Morten Sveiverud, +47 9098 0667