Minner om presseinvitasjon til premiere på ny filmserie om verdens høyeste trehus!

I desember lanseres den første av i alt seks filmer om Mjøstårnet. Filmene har som formål å gi redaksjonelle medier verden over unik innblikk i ulike sider ved det å bygge verdens høgeste trehus. I den forbindelse inviterer Moelven lokale og andre inviterte norske medier til visning dagen før internasjonalt presseslipp 5. desember. Det blir servert kaffe og vafler!

Sted: Prøysensalen i Prøysenhuset/Rudshøgda
Når: Mandag 4. desember kl. 10.00 - 11.30

Tilstede på pressemøtet vil blant andre være:

• Arthur Buchardt/AB Invest AS
  • Konsernsjef Morten Kristiansen/Moelven Industrier ASA
  • Regissør Jens Haugen/Anti

Deltakelse bes vennligst meldes før helga til kommunikasjonsansvarlig Tom E. Holmlund. Se under.

Buchardt presenterer Mjøstårnet og hvordan det har gått så langt. Morten Kristiansen presenterer tematikken i de seks fimene som blir lansert i perioden framover til desember 2018. Jens Haugen forteller kort om filmkonseptet og produksjonen.

 > > Se filmtraileren her

Byggingen av Mjøstårnet startet i høst og bygget har i skrivende stund reist seg over 30 meter i været. Det skal videre opp over 50 meter til. Den totale høyden på Mjøstårnet blir 81 meter og bygget får hele 18 etasjer. Det er i seg selv fascinerende og gir et grunnlag for gode historier.

Flere temaer blir belyst
For redaksjoner som er opptatt av flott arkitektur, unike og kompliserte konstruksjoner, ingeniørkunst, høye bygg og klimavennlige materialer, har vi spesiallaget en filmserie i seks deler som vil bli sendt på lufta ved jevne mellomrom over et år mens bygget reiser seg.

Film nr. 1 som slippes i sosiale medier 4. desember og sendes til mediene 5. desember omhandler mannen som bygger verdens høyeste trehus – den norske eiendomsinvestoren Arthur Buchardt. Temaer som «tåler et trehus brann», «ingeniørkunst i verdensklasse», «slik monteres verdens høgeste trehus», «er trehus klimavennlig?» og «reisen fra granfrø til verdens høgeste trehus» vil bli belyst gjennom de fem neste filmene.

 > > Se filmtraileren her

Alt dette satt inn i en setting med fortryllende naturomgivelser. Scener fra høsten, vinteren, våren og sommeren. Omgivelsene rundt Mjøstårnet er helt unike for denne vakre delen av Norge.

Gir svar på spørsmål
Formålet med filmene er å gi redaksjoner innspill samt å dokumentere ulike sider ved det å bygge verdens høgeste trehus. Vi har også forsøkt på en objektiv måte å gi svar på noen av spørsmålene som det er naturlig å stille seg når et slikt bygg skal oppføres.

Vi håper at filmene skal være til inspirasjon for journalister og redaksjoner verden over som har lyst til å lage eget redaksjonelt stoff og relevant dokumentasjon for sine seere, lesere og lyttere.

Følg med! Pressepakker med filmer, unike bilder og annen dokumentasjon vil bli distribuert direkte til redaksjonsadressen via e-post tirsdag 5. desember.

 > > Se filmtraileren her

Ønsker dere å lage eget redaksjonelt stoff og historier om Mjøstårnet gjennom det kommende året, tilbyr vi gjerne intervjuer, kvalitetsbilder, film- og fotosessions samt visning av huset på byggeplass. Dersom din redaksjon ønsker å være tilstede på pressemøtet, ta gjerne kontakt med:

Tom Erik Holmlund
Kommunikasjonsansvarlig
Moelven Industrier ASA
Mobil +47 91 668 668
moelven.com/mjostarnet

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3600 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 11 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.