MOELVEN KJÖPER NORRA NY SKOGS AB

Norra Ny Skogs AB har under många år varit en viktig leverantör av timmer till bl.a Moelvens sågverk i Våler, Elverum och Löten i Norge. Förvärvet är väsentligt för Moelvens sågverksrörelse i Sverige och Norge och skall ses som ett betydelsefullt komplement till koncernens totala virkesförsörjningsstrategi.

Bolagets tidigare ägare, Björn Pehrsson, fortsätter som VD i Norra Ny Skogs AB även efter förvärvet. Verksamheten, som bedrivs från administrativa lokaler i Stöllet, har åtta anställda och en omsättning på ca 60 MSEK.

För ytterligare information kontakta Direktör Morten Kristiansen, Moelven Timber AS, tel +47 91 11 82 50. <br> <br>Moelv, 02.01.2001 <br>

Click here to find all company financial reports: http://www.moelven.com/About-Moelven/Finacial-information/Financial-reports/ Moelven industrier ASA is a Scandinavian industrial group that supplies products and associated services to the Scandinavian building market. The Group's businesses employ over 3.400 persons and have a total annual turnover of some NOK 8 billion. The Group's close to 52 business production units are organised into three divisjons: Timber, Wood and Building Systems. www.moelven.nowww.moelven.sewww.moelven.dkwww.moelven.com