Moelven leverer 25 trailerlass med Iso3 til Campus Ås

Byggene vil totalt dekke et areal som er dobbelt så stort som operahuset i Oslo. Det er  historiens største samlede utbygging i universitets- og høgskolesektoren. Totalt seks mil med Iso3-stendere dekker samtlige yttervegger i de åtte byggene.

Les hele saken her

Se video

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3600 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 11 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.

Sitater

Dette er det mest teknisk avanserte byggeprosjektet vi har hatt. Det er unikt i sitt slag, så det finnes ingen referansebygg som har en tilsvarende samling med avanserte laboratorier.
Prosjektdirektør Erik Antonsen i Statsbygg