Moelven rasjonaliserer i Danmark

Moelven Industrier

Moelven Øresø Limtræ AS i Danmark reduserer bemanningen med 17 ansatte som et ledd i en rasjonalisering av virksomheten og gjennomføring av et nytt og mer markedstilpasset driftskonsept som ble påbegynt da Moelven Limtregruppen AS tok over virksomheten i mai 1996.

Endringen innebærer et enklere driftsopplegg som gjør selskapet mindre avhengig av eksport til Tyskland i perioder hvor det tyske markedet er presset, og en bedret totallønnsomhet for begge Moelvens limtreselskaper i Danmark. Moelven Øresø Limtræ AS og Moelven LNJ Limtræ AS har samlet cirka 45 prosent av det danske limtremarkedet.

Moelv, 1997.12.05
Oddvar Hemsøe
informasjonssjef

Moelven Industrier Hugin