Moelven vant næringsprisen

Konsernsjef Morten Kristiansen mottok i dag den gjeve Næringsprisen på vegne av de ansatte i Moelvenkonsernet under RingsakerGallaen 2018 i kveld i Teatersalen i Brumunddal.

Næringsprisen kan i følge Ringsaker Kommune tildeles enkeltpersoner, bedrifter eller organisasjoner som har skapt vekst og utviklet arbeidsplasser i kommunen.

- På vegne av rundt 3500 ansatte i Moelven er jeg svært stolt over prisen. Det er en viktig anerkjennelse av jobben som er gjort av mange flinke kolleger i Moelven, sier Kristiansen.

Positivt omdømme
Ringsaker Kommune sier at det er en forutsetning at de nominerte gjennom sitt virke bidrar til et positivt omdømme for Ringsaker kommunes næringsliv. Virksomheten kan være liten eller stor, lokal, regional, nasjonal eller internasjonal. Næringsprisen deles ut for første gang.

- Vi er ca. 1000 medarbeidere i Hedmark og Oppland og ca. 500 av oss jobber i Ringsaker. Vi omsetter for omtrent NOK 2,5 milliarder i de to fylkene til sammen og rundt halvparten i Ringsaker kommune. Det representerer stor aktivitet som nok bidrar både til et bra omdømme for kommunen og at vi setter Ringsaker på kartet. At vi er involvert i byggingen av Mjøstårnet, er et slikt eksempel, sier Kristiansen.

Perfekt for treindustri
Kristiansen legger til at Ringsaker Kommune er en perfekt plass å drive trebasert byggerelatert industri.

- Vi har råvaren – skogen – i og i omkringliggende nære områder. Kommunen har også et betydelig kompetansemiljø når det gjelder å produsere effektive byggeløsninger i tre. Det gir oss et godt grunnlag for videre vekst og utvikling i vår industri, sier Kristiansen.

De andre nominert til Næringsprisen var HK data og Næringsbanken

For ytterligere informasjon,

Konsernsjef Morten Kristiansen, mobil +4791118250

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3500 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 11 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.

Tags:

Click here to find all company financial reports: http://www.moelven.com/About-Moelven/Finacial-information/Financial-reports/ Moelven industrier ASA is a Scandinavian industrial group that supplies products and associated services to the Scandinavian building market. The Group's businesses employ over 3.500 persons and have a total annual turnover of some NOK 10 billion. The Group's close to 46 business production units are organised into three divisjons: Timber, Wood and Building Systems. www.moelven.nowww.moelven.sewww.moelven.dkwww.moelven.com

På vegne av rundt 3500 ansatte i Moelven er jeg svært stolt over prisen.
Morten Kristiansen