Moelven vurderer videre drift på Bjørnevatn

Generalforsamlingen i Moelven Hako Nord AS har gitt selskapets styre og administrasjon i oppdrag å utrede løsninger for videre drift i selskapet. Det er gitt en frist på en måned fra dato for å legge fram forslag til løsninger for selskapets framtid.

Den forventede olje- og gassaktiviteten i Barentsregionen har uteblitt. Heller ikke det nord-norske markedet for prefabrikkerte bygg har svart til forventningene. Av den grunn har 26 av selskapets 29 ansatte vært permittert siden 1. mai. Selskapet omsatte i 1998 for 39 millioner kroner og ga et nettoresultat på minus 0,2 millioner kroner.

Moelv, 1999.05.28, <br>Oddvar Hemsøe, informasjonssjef i Moelven Industrier ASA <br>