Ola Mørkved Rinnan fratrer i Moelven

Administrerende direktør i Moelven Limtregruppen AS, Ola Mørkved Rinnan slutter i Moelven-konsernet. Limtregruppen har under Rinnans ledelsen vært igjennom en betydelig omstrukturering og fusjoner i Danmark og Norge.
– Ansvaret legges nå direkte til styrene i selskapene, og det er derfor ikke lenger naturlig å videreføre de administrative oppgaver i Moelven Limtregruppen, sier Rinnan som fortsetter i styret i de nye enhetene Mocon Holding AS og Limtræ Danmark AS.

- Denne restruktureringen er nødvendig for en bransje med overkapasitet både i Skandinavia og ellers i Europa. Vi har nå etablert nye, sterke enheter både i Norge og Danmark. Selskapet i Sverige er også bedre rustet til å møte utfordringene i limtremarkedet, sier Rinnan.

Konsernsjef Frode Alhaug sier at Ola Mørkved Rinnan, både som finansdirektør og leder av limtregruppen har vært en ressurs for Moelven-konsernet i viktige år.
- Limtregruppen har valgt en strategi som nå blir gjennomført. Jeg tror de strukturelle grepene som nå er gjort, vil skape grunnlag for ny vekst, sier Alhaug.

Moelv, 1999.02.03, <br>Oddvar Hemsøe, <br>informasjonssjef <br>