Rune Bergsodden til Moelven

Rune Bergsodden (52) er ansatt som ny administrerende direktør i Moelven Wood Norge. Han kommer fra stillingen som daglig leder for Birkebeinerrennet AS.

Bergsodden er utdannet markedsøkonom og har arbeidet med markedsutvikling i hele sin karriere. Han har bred erfaring fra byggebransjen og byggrelatert virksomhet, blant annet som markedsdirektør for AS Rockwool, ulike roller innen ledelse, marked og salg i Norske Skog Flooring AS, samt drift og utvikling av eiendom i Uni Storebrand. Han har tidligere også jobbet i Moelven med feltutbygging - tilbake på 1980-tallet.

- Vi er glade for at vi har knyttet til oss Bergsodden. Han har en sterk markedsprofil, og en god forståelse for produksjon. Vi ønsker han velkommen, og ser fram til at han starter 1. august 2013, sier Bjarne Hønningstad, divisjonssjef i Moelven Wood.

For ytterligere informasjon:
Bjarne Hønningstad, mobil 97591201

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3400 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 8 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.

Click here to find all company financial reports: http://www.moelven.com/About-Moelven/Finacial-information/Financial-reports/ Moelven industrier ASA is a Scandinavian industrial group that supplies products and associated services to the Scandinavian building market. The Group's businesses employ over 3.500 persons and have a total annual turnover of some NOK 10 billion. The Group's close to 46 business production units are organised into three divisjons: Timber, Wood and Building Systems. www.moelven.nowww.moelven.sewww.moelven.dkwww.moelven.com