Til salgs på Island!

Nå selger også Moelven høvlede trevarer til Island. Via selskapets salgskontor i Danmark.

Tidligere har Moelvens høvlede treprodukter primært bare vært representert i Norge, Sverige og Danmark. Moelven Danmark AS har i år solgt produkter til kjeden Bauhaus sitt nye utsalg på Island.

I butikkens sortiment kan islendingene nå velge Moelvens furugulv i massivtre, gran- og furupaneler, terrassekledning i Thermowood, terrassefliser, sandkasse, barnebord med benk og tilsvarende for voksne.

Divisjonssjef Bjarne Hønningstad i Moelven Wood synes det er spennende at Moelven nå leverer foredlede varer også til Island.

– Bauhaus har handlet både interiør og eksteriør produkter av Moelven, og vi håper vårt brede produktsortiment og distribusjonskraft gir positivt effekt i markedet på Island, sier Hønningstad.

For Moelven Danmark har Bauhaus åpnet dørene til et nytt marked:

– Vi er tilfredse med å få profilere oss og brande oss i dette markedet, fastslår Hønningstad.

For mer informasjon:

Bjarne Hønningstad, mobil 97591201

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3400 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 8 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.