Nova, MONIERs siste nyvinning - Gammel, håndlaget tegltakstein i moderne utgave

Nova utfyller MONIERs sortimentet, både i form og funksjon. Det er en enkeltkrum teknisk tegltakstein som er gjennomtenkt i alle detaljer. Resultatet er en teknisk avansert takstein som er svært enkel å legge, tåler det skandinaviske klimaet og bare blir vakrere med årene.

Inspirasjonen til Nova er hentet fra gammel, håndlaget tegl som gir taket et tradisjonelt utseende. Samtidig har man brukt moderne, tekniske nyvinninger i produksjonsprosessen.

Taksteinen får en jevn og fin finish fordi den presses i gipsformer. Variabel lekteavstand gjør den enkel å legge, og sporene på baksiden gir rette linjer på taket. I tillegg har den oppnådd toppkarakter i MONIERs vind- og regntunneltest, der Nova holdt stand gjennom flere omganger med ulike regn- og vindforhold, samt kraftig regn; 70 liter/minutt ved meget lav takhelling.

Utviklet for kresne håndverkere

-Mange av kundene våre er profesjonelle takleggere, og Nova er utviklet for å innfri deres høye krav, forteller teknisk sjef i Monier, Gunnar Solhaug. Det betyr ikke at den er vanskelig å legge for huseiere som ønsker å legge taket selv – snarere tvert imot! Nova gjør jobben enkel, rask og økonomisk. Den vil nok bli en favoritt til takrenovering av gamle bygninger, men egner seg like godt til nybygg avslutter Solhaug.

Noen av fordelene med Nova er variabel lekteavstand, meget høy stabilitet, spor som gir rette linjer og vannlås for høy vanntetthet. Den har en pen og slitesterk overflate og leveres i letthåndterlig forpakning.

Nova har et komplett tilbehørssortiment og lanseres i følgende farger og overflater: Naturell, Engobert Svart og Glassert Kullsvart.

Mer informasjon finner du på monier.no eller altomtak.no

For mer informasjon, intervjuer og høyoppløste bilder, kontakt:

Anne-Cathrine Stene, Markedskoordinator i Monier AS, tlf. 66 79 97 03, anne-cathrine.stene@monier.com

MONIER er verdensledende leverandør av skråtak. I Norge fører vi kjente merkevarer som Zanda, H-Pannen, Nova, Turmalin, KDN, Nortegl, Hollander, Rubin og Dantegl.

Vårt forretningsområde dekker Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Latvia og Litauen. Her har vi ca. 400 medarbeidere. Vi har to teglverk, fem betongfabrikker og to fabrikker for taktilbehør. Les mer på www.monier.no