Takleggere får sin egen ”app” – den første i Norden

Nå kan takleggere laste ned en ”app” med tegninger, produktinformasjon, monteringsanvisninger, samt god og nyttig informasjon de trenger for å utføre arbeidet sitt trygt og effektivt.  MONIER er først ute med denne gratistjenesten i Norden.

”Takleggerne og arbeidet deres stod i fokus da vi lagde applikasjonen”, forteller Markedssjef Helena Olin i Monier Norden og Baltikum. ”Vi ønsker å gjøre arbeidet deres enklere. Dette er en effektiv måte å vise huseiere produkter og tilbehør på, og samtidig et lett tilgjengelig hjelpemiddel man kan bruke oppe på taket”.

Tak-App’en inneholder lett tilgjengelig informasjon om produkter og tekniske data, og den vil bli et kompletterende og raskt hjelpemiddel i takleggerarbeidet. Blant annet inneholder den FDV-dokumentasjon, CAD-tegninger, produktinformasjon og monteringsanvisninger, samt et verktøy for måling av takvinkler.

”Taklegging er et håndverk, og vi håper at mange takleggere benytter anledningen og laster ned gratis-appen, som vil gjøre takjobben enda tryggere og mer effektiv ”, avslutter Helena Olin i Monier Norden og Baltikum.

Tak-App’en, som er en iPhone-applikasjon, kan nå lastes ned gratis i Appstore.

Tak-App’en er utformet av selskapet Tewonder ved adm.dir. Gabriella Karlsson, utvikler Christoffer Lejdborg, produksjonsleder Carin Ek, prosjektleder Fabian Zwedberg og MONIERs prosjektleder, Helena Olin.

Lenke til Tak-Appen:

Spesielt for Partner-Club-medlemmer

Som MONIER Partner Club-medlem kan du også logge deg inn og bestille markedsføringsmateriale via telefonen eller melde deg på en takskole.

For mer informasjon og intervjuer, kontakt:

Anne-Cathrine Stene, Markedskoordinator i Monier AS, tlf. 66 79 97 03, anne-cathrine.stene@monier.com

Om Monier
MONIER er ledende leverandør av takmaterialer i Norden og Baltikum. Med et bredt utvalg av komplette tak inkludert takstein, spesialstein og tilbehør; har MONIER alt som skal til for å gjøre taket funksjonelt og estetisk. MONIER har rundt 400 ansatte i Norden og Baltikum og hadde i 2010 en omsetning på 95.2 millioner euro. Blant våre mest kjente produkter er Zanda, H-pannen og KDN. MONIER Norden & Baltikum er en del av MONIER-gruppen. Totalt har selskapet 130 fabrikker og aktiviteter i 40 land. I 2010 hadde MONIER-gruppen 8.900 ansatte og et salg på over 1,281 milliarder euro. I Norge har vi ca. 90 ansatte og to fabrikker, samt regionskontor på Slemmestad. Fabrikkene i Årdal og Slemmestad produserer Zanda og H-Pannen betongtakstein.

Les mer på www.monier.no