Monobank lanserer klokkebetaling

Report this content

Fra i dag av er det mulig å bruke Monobanks kredittkort i sportsklokkene til Garmin.

- Monobank er en nisjebank med digitalt fremoverlente kunder. De er innovative og liker å være først ute med det siste innen fintech og betalingsløsninger. Å kunne tilby klokkebetaling er helt riktig for oss som fintech bank, sier banksjef i Monobank, Bent Gjendem.

Et sentralt element i Monobanks strategi er å utnytte sin etablerte posisjon som digital nisjebank for å utvikle innovative fintech-løsninger for lån, innskudd og kredittkort som forbedrer kundenes bank- og betalings-opplevelse. Monobanks ambisjon er å raskt rulle ut og skalere nye og relevante løsninger til sine kunder og partnere. Tidligere i uken lanserte Monobank Google Pay, i dag følger klokkebetaling. Gjendem tror plastkort etter hvert vil forsvinne, og at betaling fremover vil foregå på mobil og wearables.

- Kundene ønsker smarte løsninger. Klokkebetaling er praktisk, effektivt og sikkert. Nå begynner også utbredelsen av bankterminaler som aksepterer kontaktløs betaling å bli så stor at man ikke lenger behøver å ha med lommebok for å kunne betale for seg. Vi har bygget banken for å respondere raskt til kundens behov fremover. Med disse to viktige lanseringene på en uke, er jeg trygg på at vi har gjort mye riktig på veien hit som vi skal kapitalisere på fremover, sier Gjendem.

For mer informasjon kontakt Bent Gjendem, CEO tlf. 996 11 996

Om Monobank:
Monobank ASA er en heldigital bank som tilbyr Personlån, høyrentekonto og kredittkort. Monobank har et sterkt fokus på kundetilfredshet og fintech -løsninger. Banken ble etablert i Bergen i november 2015 med konsesjon fra Finanstilsynet, og lanserte i Finland i 2017. Banken er medlem av Bankenes Sikringsfond, noe som innebærer at alle bankinnskudd inntil to millioner kroner er dekket av innskuddsgarantien fra sikringsfondet. For mer informasjon, besøk monobank.no.

Tags: