Monster lanserer den første globale app’en for profesjonell networking på Facebook

BeKnown kobler sammen mennesker og karrieremuligheter på verdens største og mest aktive sosiale plattform

Monster Worldwide lanserer i dag BeKnown™, en nettverksapp designet for alle som vil etablere et profesjonelt nettverk på Facebook. Facebookbrukere kan nå finne og legge til profesjonelle kontakter fra mange forskjellige kilder, forbedre webprofilen sin og oppdage nye karrieremuligheter, uten at den profesjonelle networkingen blandes sammen med den private. BeKnown finnes nå tilgjengelig for nedlasting på http://apps.facebook.com/beknown på 19 forskjellige språk og er tilgjengelig for alle Facebookbrukere.

"BeKnown er svaret på behovet for å bygge et profesjonelt nettverk på Facebook og samtidig holde profesjonelle kontakter adskilt fra private kontakter,” sier Darko Dejanovic, global CIO og produktsjef på Monster Worldwide. "Omtrent 700 millioner mennesker deler sine liv via Facebook og 97 prosent av Fortune 500-bedriftene benytter seg av Monster for å finne nye talenter. BeKnown gir nå mennesker og bedrifter muligheten å benytte seg av den samlede kraften av Monster og Facebook”.

BeKnown muliggjør profesjonell networking for mange mennesker og omfatter områder som medisin, teknikk, utdanning, detaljhandel og mange andre bransjer. BeKnown er en del av en voksende portefølje av løsninger fra Monster som når jobbsøkere hvor de enn er, på deres vilkår, og underletter for rekrutterere å effektivt bruke og forsterke sin base for rekruttering.

Unikt for BeKnown er Social Referral Program (SRP) som Monster har utviklet for å oppfordre brukerne til å fortelle om spesifikke jobber for sine venner. For bedriften innebærer det at det eksisterende kandidatnettverket styrkes og samtidig øker sjansen for å nå passive kandidater. (Akkurat nå kun tilgjengelig i betaversjon, senere vil den være tilgjengelig for utvalgte kunder).

"BeKnown er en forlengelse av vår forpliktelse å møte de økende behovene til jobbsøkere og arbeidsgivere. Dette gjør vi ved å tilby muligheten for profesjonell networking som verktøy for jobbsøkere og rekrutterere, sier Sal Iannuzzi, chairman, president og chief executive officer på Monster Worldwide. "Enten det gjelder app’er, Career Ad Network (Monsters stillingsannonsenettverk som når en tredjedel av alle Internettbrukere), eller verdens største sosiale nettverk, er vårt oppdrag å matche mennesker og jobbmuligheter med de metoder som produserer resultater. "

BeKnown tilbyr en mengde fordeler både for karrierefokuserte jobbsøkere og bedrifter som leter etter nye talenter.

Med app’en BeKnown kan Facebookbrukere nå:

• Skape profesjonelle nettverk online uten å forlate Facebook
  • Enkelt invitere venner fra andre sosiale nettverk og utvide sitt BeKnown nettverk utover sine nåværende Facebookkontakter.
  • Separere sine sosiale Facebookaktiviteter fra arbeidsrelaterte aktiviteter.
  • Se hvem i det profesjonelle nettverket som har kontakt med en spesifikk bedrift eller et interessant jobb.
  • Koble sitt profesjonelle nettverk til Monsters jobbsøkfunksjoner og laste opp informasjon fra sin Monsterkonto direkte inn i app’en.

For bedriften innebærer BeKnown:

• En mulighet for å nå en stor mengde potensielle kandidater på Facebook – Facebook har ca 700 millioner medlemmer.
  • Synlighet som attraktiv arbeidsgiver for kandidater i et miljø der det finnes engasjement og interesse.
  • Økt engasjement av såkalte passive jobbsøkere med muligheten for kandidaten å følge og interagere med bedriften
  • Muligheter for å benytte både rekrutterer – og medarbeidernettverk som referansekilde.

Om Monster Worldwide

Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW) är moderbolaget till Monster®, det ledande, globala verktyget för karriärplanering og rekrytering på Internet sedan över ett decennium. Monster har som mål att sammanföra mennesker för att utveckla deras liv. Monster har lokal representation på nyckelmarknader i Nordamerika, Europa og Asien og arbetar genom att koppla samman arbetsgivare med arbetssökande på alla nivåer og genom att erbjuda personlig karriärcoachning till kandidater världen över. Monster erbjuder annonsörerna stora, väldefinierade målgrupper genom webbplatser og webbtjänster. Monster Worldwide är medlem av S&P 500 Index. För mer information om Monsters produkter og tjänster, besök www.monster.com. Mer information om Monster Worldwide finns på http://about-monster.com

Om Monster.se

Monster Sverige (http://www.monster.se/) grundades 1997 under namnet Jobline, Monster Sverige är en del av Monster®, det ledande, globala verktyget för karriärplanering og rekrytering på Internet. För mer information om Monster Sveriges branschledande produkter og tjänster, vänligen besök: www.monster.se