MSC sjøsetter nybygget luksusskip i Middelhavet

Den 29. mars seiler MSC Cruises nyeste tilskudd i flåten, MSC Preziosa, ut på det første 8-dagerscruiset i Middelhavet. Opplevelsen ombord preges av det gode livet ved Middelhavet der italiensk innflytelse finnes i både menyer, innredning og ikke minst familievennlige aktiviteter.

Middelhavet er for mange en soleklar cruisedestinasjon i vår- og sommerhalvåret, ikke bare som følge av det behagelige klimaet, men også på grunn av de fantastiske middelhavsbyene som besøkes.åneska delikatesser och produkter. allhet och välmående. Det er allerede mulig å bestille cruisereiser med det nye fartøyet som vil seile i det vestlige Middelhavet fra slutten av mars til begynnelsen av november i 2013. Skipet legger ut på sin jomfrureise den 14. mars fra St. Nazaire i Frankrike og døpes av MSC Cruises gudmor Ms. Sophia Loren den 23. mars i Genova. Med den populære reisepakken Fly & Cruise, hvor cruise, fly og transfer er inkludert, går turen fra Barcelona og videre til havnene i Marseille, Genova, Napoli, Messina og Tunis med endelig destinasjon i Barcelona. Man kan også velge å begynne seilasen i Genova eller Napoli.

I tillegg til en cruiseopplevelse utenom det vanlige, byr MSC Preziosa på et italiensk konsept. Med italiensk innflytelse i mat og drikke ombord, samt i kulturen, naturen og historien som møter deg i de myldrende havnebyene Genova, Napoli og Messina, får man som cruisepassasjer smake på det beste Italia har å by på, sier Claes Tamm, nordisk sjef i MSC Cruises.

MSC Preziosa rommer 4 345 passasjerer og er søsterskipet til MSC Divina som ble sjøsatt i 2012. Fartøyet er det fjerde i MSC Cruises Fantasia-klasse. I likhet med MSC Divina har MSC Preziosa et storslått bassengdekk med blant annet et evighetsbasseng i akterenden og et dusintall boblebad.

Nyheter på MSC Preziosa

Et unikt samarbeid.
Ombord på MSC Preziosa vil den populære italienske gourmetkjeden Eataly åpne to restauranter. I Restaurant Italia kan gjestene nyte en tradisjonell italiensk middag tilberedt med de beste råvarene kombinert med førsteklasses service. I Restaurant Eataly får gjestene en dypere forståelse av den tradisjonelle italienske kokkekunsten. Eataly åpner også sin første gourmetbutikk til havs, hvor det blant annet vil være mulig å kjøpe de italienske delikatessene og produktene som serveres på restaurantene.

Lengste vannsklien til havs. MSC Preziosa har også en stor nyhet til barna ombord. Skipet har nemlig verdens lengste vannsklie til havs i badelandet Doremi Castle. Vertigo, som vannsklien heter, er 13 m høy, 120 m lang og går til og med utenfor relingen. Den som våger å ta en tur kan regne med å renne nedover i 6 m/s.

Avslappende aktiviteter – Isbadstue, eksklusiv spalugar for to og soldekk for voksne. På MSC Aurea SPA tilbyr MSC Preziosa alt fra deilige og rensende skjønnhetsbehandlinger til tre forskjellige typer badstuer; vanlig badstue, dampbad og isbadstue. Isbadstuen egner seg best etter et varmt bad i dampbadet eller en dukkert i boblebadet. Den setter i gang blodsirkulasjonen og etterlater en varig følelse av velvære. I isbadstuen finner man også en dusj med 35 graders vann og duftaromaprogram.

Et annet nytt konsept på MSC Preziosa er Harmony Suite som byr på en eksklusiv spaopplevelse for to. I en egen lugar på spaavdelingen har man tilgang til spa- og skjønnhetsbehandlinger, privat boblebad og oppvarmede solsenger med avslappende musikk og aromaterapi.

På MSC Preziosa finnes et soldekk for dem over 18 år, et sted for refleksjon og avslapping. Her finner du alt du kan ønske deg av en avslappende ferie; komfortable solsenger og sunne menyer med mat og drikke. Det tilbys også avslappende massasje og andre behandlinger samt fersk frukt som blir servert hver time.

Fakta MSC Preziosa
Restauranter: 5
Basseng: Basseng under tak, stort bassengområde, vannsklier, zen-område, 12 boblebad
Spa: MSC Aurea SPA
Lugarer: 1 751
Gjester: 4 345
Personell: 1 388
Lengde: 333 m
Vekt: 139 400 tonn
Antall dekk: 18

Priseksempel MSC Preziosa
Det vestlige Middelhavet med det nyeste skipet MSC Preziosa. Fra 7 760 kr.

Priseksempel omfatter:
8 dager, Fly & Cruise, Middelhavet
Del av innvendig lugar voksen (barn reiser til sjøs for 0,- ved kjøp av fly)
Helpensjon med 2 Allegro-drikkepakker
Avganger: 29. mars - 1. november
Avreise fra: Olso
Havner: Barcelona, Marseille, Genova, Napoli, Messina, Tunis.

For informasjon og høyoppløselige bilder, ta kontakt med:
Towe Varland, PR-ansvarlig i MSC Cruises Scandinavia
tlf: +46 8 510 00 516, e-post: towe.varland@msccruises.se
eller besøk vårt pressrom: www.mynewsdesk.com/no/pressroom/msc-cruises

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier med hovedkontor i Napoli, Italia. I Norden selges cruisene via forhandlere. MSC Cruises har en av de mest moderne flåter i verden med de tolv skipene MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia, MSC Lirica og MSC Melody som seiler i Middelhavet, Karibien, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og Rødehavet. I mars 2012 øker flåten ytterligere i omfang med det nyeste tilskuddet, MSC Preziosa. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 6 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet samarbeider med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, verdens nest største selskap innen containerfrakt. Eiere er den italienske familien Aponte. Besøk www.msccruises.no