Lebara skifter navn til MyCall

Report this content

I dag går startskuddet for en ny epoke i Lebaras historie: Mobilselskapet skifter navn til MyCall.

Med nytt navn, ny logo og nytt design vil navnet MyCall fra i dag av dermed erstatte Lebara.  De siste årene har selskapet vokst til å være et av landets største mobilselskaper, med mer enn 270.000 kunder.

- Å skifte navn er en naturlig del av vår utvikling.  Vi skal bli enda tydeligere og sterkere mot det norske, flerkulturelle markedet, sier direktør Hanne Løvstad i MyCall.

Lebara ble etablert i Norge for 11 år siden, og lanserte sitt mobiltilbud i 2005. Med lave ringepriser til utlandet, nærhet til det flerkulturelle samfunnet og internt mangfold har selskapet skapt suksess. 80 prosent av selskapets ansatte har flerkulturell bakgrunn, og snakker 20 ulike språk på kundesenteret.

Lebaras norske virksomhet ble i 2007 solgt fra gründerne til Network Norway AS, og er i dag eid av Tele2 AB. Selskapet har gjennomgått en fantastisk utvikling i denne perioden. Vi har i dag en sterk og tydelig posisjon på internasjonal mobiltelefoni i Norge. Når vi nå eier rettighetene til navn og logo, vil dette styrke vår handle- og konkurransekraft ytterligere, sier Hanne Løvstad.

Hun understreker at navnebyttet ikke medfører endringer for kunder, samarbeidspartnere eller ansatte.

- Med MyCall skal vi fortsette den sterke utviklingen av vår egen merkevare. Vi skal fortsatt fokusere på vår internasjonale målgruppe og gi kundene gode ringepriser i Norge og til utlandet, fortsetter Løvstad.

Norges mest flerkulturelle selskap!

Våren 2012 ble selskapet kåret til Årets markedsfører, noe Løvstad mener er nettopp takket være mangfoldet.

- Hos oss er kulturell, språklig og religiøs ulikhet uviktig seg i mellom, men helt avgjørende for suksessen som samlet ressurs. Det er den unike språk- og kulturkunnskapen våre ansatte besitter, som gir oss konkurransefortrinnet og gjør at vi er blitt en betydelig mobilaktør med 270 000 kunder og 25 prosent kundevekst i 2011, fortsetter Løvstad.

Kampanjer
For å skape entusiasme og kjennskap til det nye navnet vil MyCall framover kjøre utendørs kampanjer i hele Norge hvor det nye navnet og den nye logoen samt alle kampanjetilbudene presenteres.

- Vi vil feire navnebyttet ved å styrke tilbudet i Norden og kjøre gode kampanjer med Fri data resten av året[1]. Våre kunder kan dermed bruke denne muligheten til virkelig å teste mail og internettbruk fra mobilen, sier Løvstad.

Kundene vil også få informasjon via SMS, web og fakturavedlegg. Løvstad oppfordrer alle MyCalls kunder til å gi sin feedback og lese mer på www.mycall.no.

Om MyCall:

MyCall ble etablert i Norge for 11 år siden under navnet Lebara, og i 2005 ble mobiltilbudet lansert. Selskapet ble i 2007 solgt til Network Norway AS og er nå eid av Tele2 AB. I denne perioden har selskapet gjennomgått en fantastisk utvikling, og er i dag ledende på internasjonal mobiltelefoni i Norge med 270 000 kunder. Med lave ringepriser til utlandet, fokus på det flerkulturelle samfunnet og internt mangfold har vi skapt suksess.

MyCall er Norges mest flerkulturelle selskap, og hele organisasjonen er bygget på mangfold.  I MyCall er det fokus på mangfoldsledelse, og egne ansatte brukes i markedsmateriell. Målgruppen er det flerkulturelle mobilmarkedet i Norge.  Våren 2012 ble vi kåret til Årets markedsfører.

MyCall er fra 3. oktober 2012 det nye navnet på Lebara.

Bilder og logoer kan lastes ned på: http://www.mycall.no/om/presse

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Løvstad, Direktør MyCall

Mobil: +47 96 70 00 00 // e-post: hanne@mycall.no

web: www.mycall.no

[1] MyCall ønsker at alle kunder får ta del i feiringen av nytt navn og vil kjøre gode kampanjer med Fri data (Fastpris+, Norgespakken) og
100 MB Fri datapakke (World Kampanje 199) i hele 4. kvartal.

Tags: