Intensjonsavtale mellom Bayer ConsumerCare AG og NattoPharma ASA

Det er i dag inngått en intensjonsavtale mellom NattoPharma ASA og Bayer ConsumerCare AG om å forhandle fram en global avtale for MenaQ7, som er varemerket for NattoPharma's vitamin K2 produkter.

"Vi er meget tilfreds med at verdens nest største selskap innen Kosttilskudd og Farmasi viser så stor interesse for våre produkter og det arbeidet vi gjør rundt vitamin K2", sier CEO Stein Westbye i NattoPharma.

Bayer HealthCare AG ble etter oppkjøpet av Roche Consumer Health i 2005 verdens nest største aktør i det såkalte OTC (Over the Counter) markedet (dvs. Apotek og helsekost), med virksomhet i over 100 land. Kjente globale merkenavn til Bayer innen Vitamin og kosttilskudd er blant annet One-A-Day®, Supradyn®, Redoxon®, Berocca®, Cal-D-Vita/Elevit®,Vital 50 Plus® og Flintstones Vitamins for barn.