Natto: MenaQ7 vitamin K2 er lansert i Australia og New Zealand

Report this content

NattoPharma har gjennom året 2014 arbeidet tett sammen med det Australske selskapet Complementary Medicines Group (CMG) om introduksjonen av MenaQ7 i Australia og New Zealand.  Sommeren 2014 godkjente myndighetene salg av vitamin K2 (MK7) som et kosttilskudd i Australia og New Zealand.

På svært kort tid fikk NattoPharma og CMG på plass nødvendig markedsførings­materiale og produkt, og kan nå annonsere at merkevaren MenaQ7 fra oktober var tilgjengelig i nettsalg og nå i november i butikker i disse landene.

Gjennom dette samarbeidet har NattoPharma ASA introdusert produkt-konseptet “Essential Nutrition Vitamin K2” med merkevaren “MenaQ7 Vitamin K2 som MK-7” for å opprettholde god ben-helsen. Produktet lanseres med innhold av det eneste klinisk dokumenterte og patenterte vitamin K2 som MK-7. Produktet selges i dag blant annet i direkte salg på www.essentialnutrition.net.au, gjennom Go Vita, en butikk-kjede med over 150 utsalgssteder i Australia og i helsekostkjeden Blackmores.

“Ben-helse er et problem, og introduksjonen og mottakelsen av produktet MenaQ7 Vitamin K2 i Australia og New Zealand har vært veldig god. Både MenaQ7 Vitamin K2 og samarbeidet med NattoPharma ASA har vært og er kjempeinspirerende, har gitt oss masse energi og har fungert langt over forventning,” sier Craig Fallshaw, CEO i CMG.

CMG har over lang tid produsert ferdigprodukter for distribusjon gjennom ulike butikk-kjeder og apoteker i Australia og New Zealand. CMG har allerede planer for hvordan ingrediensen MenaQ7 vitamin K2 kan bli brukt i kombinasjon med andre helseprodukter og bli lansert som en viktig bidragsyter for å opprettholde både ben-helse og hjerte-kar helse. NattoPharma’s godkjente patent i regionen Australia og New Zealand for kombinasjonen vitamin K2 + omega-3 produkter vil her bli av avgjørende kommersiell verdi.

“NattoPharma ASA er veldig fornøyd med at produktet MenaQ7 Vitamin K2 nå er tilgjengelig i Australia og New Zealand”, sier Hogne Vik, administrerende direktør i Nattopharma. Vi er imponert over hvordan CMG hadde evnen til å snu seg raskt og få på plass nødvendige avtaler og produktet ut i butikkene i Australia på veldig kort varsel når endelig godkjenningen fra Australske myndigheter forelå. Introduksjonen i Australia og New Zealand bekrefter det som tidligere er kommunisert: Året 2014 inngår NattoPharma salgsavtaler som vi forventer vil føre til øket omsetning fra og med 2015. Vi ser nå fram mot et langt og suksessfullt samarbeid med CMG og kundene deres, og venter spent på å se de framtidige salgsvolumene fra Australia”, fortsetter Vik.

Om CMG

Complementary Medicines Group (CMG) leverer tjenester til og produserer ferdigprodukter som kosttilskudd og “medical food” til leverandører av ferdigprodukter i Australia til apotek og kosttilskuddsbutikker. CMG tilbyr kundene sine i Australia og New Zealand rå-materialer / ingredienser, ferdigproduserte kapsler / tabletter og markedsføringstjenester. CMG fikk i 2011 utmerkelsen “Distributor of the Year”. En kan lese mer om selskapet på cmgrouponline.com/au.

Om NattoPharma og MenaQ7®

NattoPharma utvikler og selger vitamin K2 som blant annet virker forebyggende mot osteoporose og hjerte- og karsykdommer. Selskapet bygger konkurransefortrinn med klinisk forskning, patentbeskyttelser og rettigheter, samt sterk salgs- og markedssatsning.

NattoPharma har enerett til å selge og markedsføre merkevaren MenaQ7® (Vitamin K2 /MK-7) globalt og tilbyr sine vitamin K2-produkter som ingrediens i kosttilskudd, functional food og medical food. Selskapet er også i ferd med å utvikle en farmasøytisk produktkandidat.

Kontaktperson: Hogne Vik CEO, NattoPharma

E-mail: hogne.vik@nattopharma.com