Natto: Suksessfull opp-skalering av produksjon av 100 % biotilgjengelig syntetisk vitamin K2 – MenaQ7 PURE

Report this content

NattoPharma ASA kan melde om en vellykket industriell opp-skalering av produksjonen av MenaQ7 PURE, et 100 % biotilgjengelig syntetisk vitamin K2 (100 % trans molekylform).

Produktet er regulatorisk godkjent i USA og Australia. På bakgrunn av data fra det pågående utviklingsarbeidet har NattoPharma allerede inngått kommersielle avtaler for salg av MenaQ7 PURE. Disse avtalene er tidligere kommunisert.  MenaQ7 PURE vil være tilgjengelig i kosttilskuddsprodukter i USA og Australia tidlig i 2015.

NattoPharma er den globale markedsleder i produksjon, dokumentasjon og salg av MK7, det mest aktive vitamin K2 menaquinone. Gjennom produksjon og leveranse av høykonsentrerte, naturlige MenaQ7 produkter har Selskapet forsynt markedet med MK7 produkter siden 2006. Produksjonskostnadene for disse produktene er så høye at det hittil ikke har vært økonomi i å inkludere MK7 i masse-markeds produkter som kalsium, omega-3 og andre kosttilskuddsprodukter. Disse markedene representerer anslagsvis over 90 % av volumet av det totale kosttilskuddssegmentet. Med det nye produktet MenaQ7 PURE - det 100 % biotilgjengelige, høyaktive vitamin K2 - vil NattoPharma sterkt utvide sitt markedspotensiale.

«NattoPharma er gjennom sin kostnadseffektive, patentsøkte, syntetiske produksjonsmåte av MK7 molekylet MenaQ7 PURE klare til å forsyne dagligvare-markedet og massemarkedet for vitaminer og mineraler med høykvalitets vitamin MK7», uttaler Hogne Vik, administrerende direktør i NattoPharma. «Gjennom vårt fortrinn som markedsleder i det raskt økende vitamin K2 markedet vil det nye MenaQ7 PURE, sammen med våre kliniske forskningsresultater og godkjente patenter, bidra til å øke våre salgsvolumer og bedre inntjeningen og profitabiliteten fra året 2015 av», fortsetter Vik.

Om NattoPharma: NattoPharma utvikler og selger vitamin K2 som blant annet virker forebyggende mot osteoporose og hjerte- og karsykdommer. Selskapet er også i ferd med å utvikle vitamin K2 til reseptbelagt medisin. Selskapet bygger konkurransefortrinn med klinisk forskning, patentbeskyttelser og -rettigheter, samt sterk salgs- og markedssatsning. NattoPharma har enerett til å selge og markedsføre merkevaren MenaQ7® (Vitamin K2 /MK-7) globalt og tilbyr per i dag sine produkter som ingrediens i kosttilskudd, functional food og medical food.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Hogne Vik

CEO, NattoPharma