NattoPharma : UTSETTELSE AV OPPSTART AV TEGNINGSPERIODE MV

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Det vises til børsmeldinger 31. oktober 2011 vedrørende fortrinnsrettsemisjonen i NattoPharma ASA vedtatt av den ekstraordinære generalforsamlingen i selskapet samme dato.

Det har tidligere blitt kommunisert at tegningsperioden og handelsperioden i tegningsretter i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen var forventet å begynne å løpe rundt den 16. november 2011. På bakgrunn av at prospektet som utarbeides i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen fortsatt er under utarbeidelse, vil prospektet ikke bli godkjent av Finanstilsynet i tide til at tegningsperioden kan begynne å løpe på nevnte tidspunkt. Det er imidlertid forventet at prospektet vil kunne ferdigstilles for godkjennelse i løpet av relativt kort tid.

Selskapet vil komme tilbake med ytterligere informasjon når dette foreligger.