Ny distributør avtale for NattoPharma

(Lysaker, 11.september 2008.) NattoPharma ASA har inngått avtale med Pathway International Pty Ltd som eksklusiv distributør av det naturlige K2 vitamin-produktet MenaQ7(TM) i det australske og new zealandske markedet. Avtalen er et viktig ledd i NattoPharmas strategi for å sikre global distribusjon av MenaQ7(TM).

Pathway, som er basert i Sydney, er en anerkjent aktør innen distribusjon av kvalitetsingredienser til kosttilskudd og legemidler og har de senere årene introdusert en rekke ingredienser i Australia og New Zealand

- MenaQ7 (TM) passer godt inn i porteføljen av helseprodukter som distribueres av Pathway. Selskapet har omfattende erfaring med myndighetsgodkjenning for nye produkter og vil være en viktig samarbeidspartner for NattoPharma i arbeidet med å oppnå godkjenning av det naturlige vitaminet MenaQ7 (TM) i Australia, sier Siri Stabel Olsen, salgs- og markedsføringsansvarlig i NattoPharma.

NattoPharma er notert på Oslo Axess-listen ved Oslo Børs og er eksklusiv leverandør av produktet MenaQ7.  NattoPharma har initiert et omfattende forsknings- og utviklingsprogram for å dokumentere fordelene med K2-vitaminet som kosttilskudd og ingrediens i mat.

MenaQ7 (TM) er ekstrahert fra den japanske soyabønnen natto. Undersøkelser viser at vitamin K2 er en viktig faktor for å utvikle og bevare optimal benhelse og samtidig unngå kalsifisering av årer (åreforkalkning).

For ytterligere informasjon, kontakt Siri Stabel Olsen, tlf. +47 99252274