Q1 2008 rapport NattoPharma

NattoPharma inngikk 29. mai en Intensjonsavtale med verdens nest største aktør innen OTC markedet, Bayer ConsumerCare AG, en divisjon under Bayer HealthCare AG.
Selskapene ønsker å forhandle om en global avtale for MenaQ7, som er varemerket for NattoPharma's vitamin K2 produkter. Bayer HealthCare AG ble etter oppkjøpet av Roche Consumer Health i 2005 verdens nest største aktør i det såkalte OTC (Over the Counter) markedet (dvs. Apotek og helsekost), med virksomhet i over 100 land. Kjente globale merkenavn til Bayer innen Vitamin og kosttilskudd er blant annet One-A-Day®, Supradyn®, Redoxon®, Berocca®, Cal-D-Vita/Elevit®,Vital 50 Plus® og Flintstones Vitamins for barn.