Adm. direktør Kyrre Olaf Johansen forlater NCC Roads AS.

Adm.direktør Kyrre Olaf Johansen (40) har sagt opp sin stilling i NCC Roads for å tiltre stillingen som adm.direktør i Statens vegvesen Produksjon AS ("Vegproduksjon AS"). Selskapet etableres som aksjeselskap under Samferdselsdepartementet med virkning fra 1.januar

Kyrre O Johansen var første ansatt i NCC Roads og har vært med å bygge opp selskapet siden NCC besluttet å starte denne type virksomhet i Norge 1.januar 1999. NCC Roads Norge omfatter i dag ca 1200 ansatte og har en omsetning på ca. 1300 MNOK med aktiviteter i 10 land. Kyrre O Johansen fratrer med umiddelbar virkning. Frank Pettrem (økonomisjef) er konstituert som adm.direktør inntil ny adm.direktør er tilsatt. For ytterligere informasjon: Hans Gormsen, president i forretningsområdet Roads : +45 40 25 00 11 Jørn E Tøien, HR Manager NCC Roads Norge : + 47 91 83 93 97 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.ncc.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.