Brudevold Eek ny distriktssjef i NCC Construction

Marianne Brudevold Eek er ansatt som ny distriktssjef i NCC Construction Norge, med ansvar for anleggsvirksomheten på Sør- og Østlandet.

Siden januar 1999 har Marianne Brudevold Eek jobbet i NCC, og hun har innehatt mange ulike i roller i selskapet. I dag er hun fungerende prosjektleder på NCCs veiprosjekt på Ulven-Sinsen i Oslo. Hun er 35 år og utdannet sivilingeniør. Brudevold Eek tiltrer stillingen 1. mai 2011 etter endt mammapermisjon. Rune Halvorsen er konstituert i rollen frem til dette. - Jeg er veldig fornøyd med at Brudevold Eek har takket ja til utfordringen. Hun har de personlige egenskapene og en bakgrunn jeg mener er riktig i en slik rolle, sier regiondirektør Håkon Tjomsland. - Dette er en veldig spennende utfordring og det blir spennende å lede arbeidet med NCCs anleggsvirksomhet på Sør- og Østlandet. Jeg har mye praktisk erfaring og ser frem til å bruke denne erfaringen mer overordnet, sier Brudevold Eek. Som distriktssjef får hun ansvar for vei-, jernbane- og andre anleggsprosjekter på Sør- og Østlandet.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.