Espen A. Pay forlater NCC Construction AS

Administrerende direktør Espen A. Pay forlater sin stilling i NCC Construction AS. Jan Svensson, som i dag er ansvarlig for BOT-prosjekter i NCC AB, konstitueres i stillingen inntil selskapet har funnet en ny sjef. - De utfordringer selskapet står foran krever en ledelse med en annen profil enn det som var forutsetningen da jeg ble ansatt i mars i år. En ny arbeidsfase i NCC Construction AS, Norge har nå startet, og det er derfor naturlig at en ny leder får fortsette arbeidet med å effektivisere selskapet og endre ledelseskulturen, sier Espen A. Pay. For ytterligere informasjon kontakt: Øyvind Kvaal, sjef for kommunikasjon og samfunnskontakt, 22 98 69 34 eller 900 76 910 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.ncc.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200..

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.