Espen A. Pay forlater NCC Construction AS

Administrerende direktør Espen A. Pay forlater sin stilling i NCC Construction AS. Jan Svensson, som i dag er ansvarlig for BOT-prosjekter i NCC AB, konstitueres i stillingen inntil selskapet har funnet en ny sjef. - De utfordringer selskapet står foran krever en ledelse med en annen profil enn det som var forutsetningen da jeg ble ansatt i mars i år. En ny arbeidsfase i NCC Construction AS, Norge har nå startet, og det er derfor naturlig at en ny leder får fortsette arbeidet med å effektivisere selskapet og endre ledelseskulturen, sier Espen A. Pay. For ytterligere informasjon kontakt: Øyvind Kvaal, sjef for kommunikasjon og samfunnskontakt, 22 98 69 34 eller 900 76 910 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.ncc.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200..

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no